در اوائل کار مجله فیلم نگار، در فاصله سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵، بخصوص در مدّتی که دوستم جابر قاسمعلی مسئولیت صفحات نقد فیلمنامه آن مجله را به عهده داشت، من هم مرتب درباره فیلمنامه های فیلم های آن سال ها می نوشتم. در اواخر این دوره به نوعی نقد تخصصی یکی از اجزای فیلمنامه رسیده بودیم و من نقدهایی بر شخصیت پردازی و دیالوگ نویسی برخی از فیلم ها نوشتم که تجربه های خوبی بودند. مجموعه نوشته های این دوره، جز یکی دو نوشته که فایل شان را پیدا نکردم، در اینجا آمده است. شاید به کار علاقه مندان به فیلمنامه نویسی و تحلیل فیلمنامه بخورد. برخی از نوشته ها مانند نقدهایی که بر فیلمنامه های مهمان مامان (داریوش مهرجویی)، خانه ای روی آب (بهمن فرمان آرا) و نفس عمیق نوشته ام نقد و تحلیل خود فیلم ها هم هستند (البته منهای سبک دیداری آنها).
طرح کلّی و گسترش
طرح کلّی و گسترش
شخصیتپردازی
خانهای روی آب / زنان فیلم و شخصیت مرد (ماهنامه زنان)
گفتوگونویسی
Be the first to reply